Giới thiệu bạn mới – Nhận quà tới 7 triệu

Banner quà tặng độc quyền

Bài mẫu IELTS Writing Task 1, 2: Learning languages

Cố vấn học thuật

GV. Võ Tấn Tài - IELTS 8.5 Overall

GV tại IELTS Vietop.

Tính đến nay, các sĩ tử đã ôn được bao nhiêu đề IELTS rồi nhỉ? Luyện IELTS rất mệt, nhưng hãy cố lên nhé.

Dưới đây Vietop gửi đến các bạn bài mẫu IELTS Writing về chủ đề Learning languages, đây là một chủ đề khá đơn giản, nhưng liệu có “đơn giản” thật hay không? Tham khảo ngay nhé!

IELTS Writing Task 1

Task 1: The charts below show the proportions of British students at one university in England who were able to speak other languages in addition to English, in 2000 and 2010. 
Bài mẫu IELTS Writing Task 1, 2: Learning languages
Bài mẫu IELTS Writing Task 1, 2: Learning languages

Xem thêm:

Trọn bộ đề IELTS Writing task 1IELTS Writing Task 2 qua từng năm

Khóa học IELTSluyện thi IELTS cấp tốc được nhiều bạn tại TPHCM theo học nhất – Cùng tìm hiểu ngay nhé

Sample

The pie charts show the percentages of British students from a single English institution who could speak languages other than English in 2000 and 2010.

Overall, the proportion of students who could communicate in other languages followed an upward trend toward the year 2010, with Spanish being the most often spoken language in both years.

In both 2000 and 2010, those who only spoke Spanish made up the largest share of undergraduates, accounting for 30% and 35%, respectively. Those who spoke another language and those who spoke two other languages grew to be the second and third major categories in 2010, with increases of 20% and 15%, respectively. In comparison, the share of people who spoke no other languages fell by half, to 10%.

Among individuals who could speak additional languages, French-only speakers were the only group whose share fell from 15% to 10%, while German-only speakers remained at 10%.

Xem ngay: Cách đọc Bảng nhiều dữ liệu trong IELTS Writing task 1

IELTS Writing Task 2

Task 2: Some children do not have the ability for learning languages. Therefore schools should not make children do that. Do you agree or disagree?

Sample

Some argue that because learning a foreign language is difficult for youngsters, schools should not promote it. The issue, in my opinion, is the sole reason for promoting second language education which would be discussed during the essay before coming to a rational conclusion. 

According to contemporaries, the majority of youngsters are simply incapable of acquiring a second language. The finest evidence for this is anecdotal, and it pertains to the increased workload imposed on young children. Schools are open for long hours in many areas of the world, particularly in high-achieving countries such as South Korea and Japan, where pupils study a wide range of subjects. They are often taught English, the world’s major language, which is particularly challenging for speakers of Asian languages because there is little shared linguistic background. As a result, students frequently squander time, feel frustrated, and lack self-esteem.

Children, on the other hand, may acquire languages faster than adults, and the difficulty given is a significant lesson in and of itself. Once schools engage in adequate training and employ interesting materials, the lectures would be less dull and the chances of success will be higher. Language acquisition is most successful before the age of seven, according to research, with pronunciation being a stumbling obstacle for older learners who already have set vocal structures. Furthermore, the challenge of learning a language motivates youngsters to study harder and stretch their abilities to learn in novel ways. This applies to all courses, but languages stand out because students can and should seek out innovative memorizing strategies and experience the world through new perspectives.

In conclusion, despite the poor success rates in many circumstances, the influence of attempting to learn a language is enormously helpful in and of itself. As a result, schools should continue to subsidize this aspect of the curriculum.

Có thể bạn quan tâm: 6 từ nối nên dùng trong IELTS Writing Task 2

Vocab

  • Incapable of (adj): không có khả năng
  • Anecdotal (adj): mang tính chủ quan, thiếu căn cứ
  • Squander (v): phung phí
  • In and of itself: do chính bản thân việc đó

Vietop hy vọng bài mẫu về chủ đề Learning languages trên sẽ giúp ích được bạn trong quá trình ôn tập IELTS. Nếu bạn có thắc mắc về bài mẫu trên thì hãy để lại bình luận bên dưới để chúng mình giải đáp nhé! Chúc bạn học tốt!

Xem thêm:

Bài mẫu IELTS Writing Task 1 + 2 – Topic: Line + Environment

Bài mẫu IELTS Writing task 1: Describe how a bicycle operate

Banner launching Moore

IELTS Vietop

Bạn còn thắc mắc về kiến thức này?

Hãy để lại bình luận, đội ngũ biên tập viên và cố vấn học thuật của Vietop English sẽ giải đáp & giúp bạn hiểu sâu hơn về chủ đề này 😍.

Bình luận


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

[v4.0] Form lộ trình cá nhân hóa

Học chăm không bằng học đúng

Hơn 21.220 học viên đã đạt điểm IELTS mục tiêu nhờ vào lộ trình đặc biệt, giúp bạn tiết kiệm 1/2 thời gian ôn luyện. Để lại thông tin ngay!😍

Nhận tư vấn MIỄN PHÍ
Hoàn thành mục tiêu IELTS ngay bây giờ!

 

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng

Thời gian bạn muốn nhận tư vấn:

Sáng:
09h - 10h
10h - 11h
11h - 12h
Chiều:
14h - 15h
15h - 16h
16h - 17h
Tối:
17h - 19h
19h - 20h
20h - 21h
Quà tặng khi đăng kí học tại Vietop
Lệ phí thi IELTS tại IDP
Quà tặng khi giới thiệu bạn đăng kí học tại Vietop
Thi thử IELTS miễn tại Vietop