Giới thiệu bạn mới – Nhận quà tới 7 triệu

Banner chương trình ưu đãi Tháng 12

Bài mẫu topic Interesting Conversation – IELTS Speaking part 3

Cố vấn học thuật

GV. Đinh Huỳnh Quế Dung - IELTS 8.5 Overall

GV tại IELTS Vietop.

Tiếp nối đề IELTS Speaking Part 2 – miêu tả một buổi trò chuyện thú vị thì dưới đây là bài viết của Vietop English về bài mẫu Topic Interesting Conversation – IELTS Speaking Part 3. Mời các bạn cùng tham khảo qua nhé!

Bài mẫu topic Interesting Conversation – IELTS Speaking part 3

Bài mẫu Topic Interesting Conversation - IELTS Speaking Part 3
Bài mẫu Topic Interesting Conversation – IELTS Speaking Part 3

Mời mọi người Audio Topic Interesting Conversation tại đây nhé!

1. Are there any differences between men’s and women’s favourite topics?

There isn’t, in my opinion, a difference between study and work-related topics. However, I notice that men frequently discuss sports when talking about entertainment because they are by nature competitive. In addition, most women tend to be interested in fashion and cosmetics because they usually want to beautify themselves. That is why, in my opinion, publishers create separate magazines for male and female readers.

  • Study and work-related topics (n): các chủ đề liên quan học hành và làm việc
  • Frequently (adv): thường
  • Nature competitive (n): bản năng/tính chất cạnh tranh
  • To tend to (v): có xu hướng
  • Cosmetics (n): mỹ phẩm
  • To beautify (v): tô điểm, làm đẹp
  • Separate (adj): riêng biệt

Xem thêm: Khóa học IELTS Cấp tốc – Cam kết tăng ít nhất 0.5 – 1.0 band score SAU 1 THÁNG HỌC

2. What is the difference between talking over the phone and having a face-to-face conversation?

Since words and intonation are the only means of communication, I would say that communicating through an electronic device such as a mobile phone may be difficult to convey a full range of emotions.

Face-to-face communication, on the other hand, allows people to use eye contact, facial expressions, and body gestures to ensure that their verbal and nonverbal messages are correctly perceived. As a result, misunderstandings are less likely to occur when we meet and talk in person.

  • Intonation (n): âm điệu
  • Means of communication (n): phương tiện giao tiếp
  • To convey (v): truyền tải
  • A full range of emotions (n): Đầy đủ các cung bậc cảm xúc
  • Eye contact, facial expressions, and body gestures (n): Giao tiếp bằng mắt, nét mặt và cử chỉ cơ thể
  • Verbal (adj): bằng lời nói
  • nonverbal (adj): phi ngôn ngữ
  • To perceive (v): nhận thức, phân biệt, hiểu rõ
  • Misunderstanding (n): sự hiểu lầm
  • To occur (v): xảy ra

3. Is body language important?

Because nonverbal communication is a vital component of daily communication and a universal language, I think it is equally important to pay attention to it. Sometimes, body language would convey messages more successfully during face-to-face interactions than verbally. For instance, a person’s facial expression, particularly their eye movements, can indicate whether they are trustworthy.

  • Nonverbal communication (n): giao tiếp phi ngôn ngữ
  • Vital (adj): quan trọng (= important)
  • A universal language (n): một ngôn ngữ toàn cầu
  • Face-to-face interactions (n): tương tác mặt đối mặt, tương tác trực tiếp
  • Eye movements (n): chuyển động của mắt
  • To indicate (v): biểu thị, chỉ ra
  • Trustworthy (adj): có thể tin tưởng

4. Why do some people get nervous when they give presentations?

I believe that the main reason we become anxious before presentations is our fear of the unknown, and there are two possible causes of such fear. The first is the audience, which consists of a variety of strangers – we are unsure of their response to our speech or presentation.

The second fear is the topic itself, even if you have memorized or practiced your presentation numerous times before the day of reckoning, you will understandably feel nervous if you think you don’t understand the subject sufficiently.

  • Anxious (adj): lo lắng (= nervous)
  • Fear (n): sự sợ hãi (= scare)
  • Audience (n): khán giả
  • To consist of (v): bao gồm
  • To be unsure (v): không chắc chắn
  • To be memorized (v): ghi nhớ
  • Numerous (adj): nhiều (= many)
  • The day of reckoning: “ngày phán xét”, ngày ấn định điều gì quan trọng
  • Sufficiently (adv): đủ (= enough)

Xem ngay:

5. Do you think visual aids are important in giving presentations?

My answer is yes. In order to deliver a memorable presentation, visual aids must be combined with excellent public speaking skills. For example, colourful images, video clips, and graphs will be able to help us capture the audience’s attention while also illustrating key points, so presentations would be extremely boring and unconvincing without visual aids. 

  • Memorable (adj): đáng ghi nhớ
  • Visual aids (n): phương tiện minh họa trực quan
  • To be combined with (v): kết hợp với
  • To capture (v): chiếm, bắt lấy (sự chú ý)
  • Illustrating key point: minh họa các ý chính
  • Unconvincing (adj): không thuyết phục

Trên đây là bài mẫu topic Interesting Conversation – IELTS Speaking Part 3, hy vọng bài viết sẽ là nguồn tham khảo tốt cho các bạn trong việc học và chuẩn bị cho kỳ thi IELTS. Chúc các bạn học tốt!

Banner launching Moore

Ngọc Hương

Content Writer

Tôi hiện là Content Writer tại công ty TNHH Anh ngữ Vietop – Trung tâm đào tạo và luyện thi IELTS tại TP.HCM. Với hơn 3 năm kinh nghiệm trong việc sáng tạo nội dung học thuật, tôi luôn không ngừng nghiên cứu và phát triển những nội dung chất lượng về tiếng Anh, IELTS …

Bạn còn thắc mắc về kiến thức này?

Hãy để lại bình luận, đội ngũ biên tập viên và cố vấn học thuật của Vietop English sẽ giải đáp & giúp bạn hiểu sâu hơn về chủ đề này 😍.

Bình luận


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Quà tặng khi đăng kí học tại Vietop
Lệ phí thi IELTS tại IDP
Quà tặng khi giới thiệu bạn đăng kí học tại Vietop
Thi thử IELTS miễn tại Vietop

Cùng Vietop chinh phục IELTS

Hơn 21.220+ học viên đã thành công đạt điểm IELTS đầu ra. Bạn có muốn trở thành người tiếp theo?

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng

Thời gian bạn muốn nhận tư vấn:

Sáng:
09h - 10h
10h - 11h
11h - 12h
Chiều:
14h - 15h
15h - 16h
16h - 17h
Tối:
17h - 19h
19h - 20h
20h - 21h